Corendon Vliegvakanties wil haar naamsbekendheid en marktaandeel vergroten met sms-acties tijdens de uitzending van het vakantieprogramma “HolidayTV” op SBS6 en Net5. Oddessey Solutions werd gevraagd om hiervoor een efficiënt en performant sms-platform te ontwikkelen en bouwen.
De oplossing
Oddessey Solutions ontwikkelde voor Corendon Vliegvakanties een sms-platform. Het sms-platform faciliteert een wekelijkse sms-actie, gepromoot via SBS6 en Net5. Corendon heeft dankzij deze sms-prijsvraag de juiste doelgroep kunnen bereiken en haar naamsbekendheid vergroot.
Tijdens de looptijd van de actie is tevens een database opgebouwd met gegevens van tienduizenden potentiële klanten. Deze data werd geactiveerd door de opt-in contacten een fysieke brochure toe te sturen en zo de conversie-cirkel rond te maken. Kortom: een succesvolle samenwerking met concrete, meetbare resultaten.
De uitdaging
De grootste uitdaging was de flexibiliteit die het platform en de campagne moesten ondersteunen. De wekelijks wisselende vragen moesten de actualiteit weerspiegelen. Dat betekende in de praktijk dat er – tot op het laatste moment – nog wijzigingen moesten worden gemaakt in de applicatie. Deze “agility” mocht de technische stabiliteit en commerciële prestaties van het platform niet in weg staan.
Het platform is meer dan anderhalf jaar – tot grote tevredenheid van de klant, Corendon – ingezet als primair marketingkanaal. Een echt succesverhaal dus voor zowel Corendon Vliegvakanties als Oddessey Solutions. Momenteel wordt deze oplossing ook nog voor andere klanten gebruikt.
Het is prettig samenwerken met Oddessey Solutions! Ze denken mee in de geest van wat wij als resultaat willen bereiken. Hierdoor bouwen we – in partnerschap – al ruim 15 jaar aan een grote diversiteit aan producten en diensten.